Motorlucka

Jag har ägt en Svea i 15 år, som jag sålde förra året. Jag installerade en 3-cylindrig diesel 1992 (Perkins M20, som senare blev Volvo Pentas M 2020). För att få en bra och lättåtkomlig installation sågade jag upp en stor lucka i hela den främre delen av sittbrunnen. Därefter gick installationen galant och mer lättservad motor får man leta efter. Dessutom gav de 18 hästarna båten god fart och installationen blev mycket tyst.
Den bortsågade delen av durken gjorde jag om till en vattentät lucka med hjälp av en plugg. Jag har dessutom litet tips om installation av en Scatra/Unicardan-koppling, som jag installerade samtidigt.

Hälsningar
Gunnar Bjurel

4 kommentarer till Motorlucka

  1. Jukka skriver:

    Vore intressant att se lite hur luckan ser ut. Kan du lägga upp lite bilder på det någonstans?

    • Hans Milesson skriver:

      Hej
      Kolla lite på mitt motorbyte på dpower.se, motorinstallationer, sveakryssare
      Med vänlig hälsning Hans Milesson

      • Jukka skriver:

        Tack för guiden till bilderna men lite svårt att se konstruktionen rakt uppifrån. Nedresidan av luckan vore intressant att se.

  2. Niclas skriver:

    Hur gjorde du luckan vattentät? Är luckan i samma nivå som övriga durken?

Kommentarer inaktiverade.